_Când | Wann?
𝟮𝟳.𝟬𝟮. – 𝟭𝟲.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟱 [ Mi – Du | Mi – So 10:00 – 17:00 // ultima intrare | letzter Einlass >> 16:30]
𝟮𝟳.𝟬𝟮. – 𝟭𝟲.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟱 [ Mi – Du | Mi – So 10:00 – 17:00 // ultima intrare | letzter Einlass >> 16:30]
_Unde | Wo?
𝗠𝘂𝘇𝗲𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝘁𝗮̆ 𝗖𝗹𝘂𝗷-𝗡𝗮𝗽𝗼𝗰𝗮 | Kunstmusem Klausenburg [Piaţa Unirii nr. 30]
𝗠𝘂𝘇𝗲𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝘁𝗮̆ 𝗖𝗹𝘂𝗷-𝗡𝗮𝗽𝗼𝗰𝗮 | Kunstmusem Klausenburg [Piaţa Unirii nr. 30]
_Vernisaj | Vernissage
𝟮𝟳.𝟬𝟮.𝟮𝟬𝟮𝟱 | 𝟭𝟴:𝟬𝟬 𝗘𝗘𝗦𝗧
𝟮𝟳.𝟬𝟮.𝟮𝟬𝟮𝟱 | 𝟭𝟴:𝟬𝟬 𝗘𝗘𝗦𝗧
În prezența curatoarei 𝗙𝗿𝗶𝗲𝗱𝗮 𝘃𝗼𝗻 𝗪𝗶𝗹𝗱, fiica Sibyllei Bergemann. | In Anwesenheit der Kuratorin Frieda von Wild, Sibylle Bergemanns Tochter.
_Comisar de expoziție | Ausstellungskoordinatorin: 𝗔𝗹𝗲𝘅𝗮𝗻𝗱𝗿𝗮 𝗦𝗮̂𝗿𝗯𝘂, din partea Muzeului de Artă Cluj-Napoca | Kunstmuseum Klausenburg
𝑃𝑒 𝑚𝑖𝑛𝑒 𝑚𝑎̆ 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑒𝑠𝑒𝑎𝑧𝑎̆ 𝑚𝑎𝑟𝑔𝑖𝑛𝑖𝑙𝑒 𝑙𝑢𝑚𝑖𝑖, 𝑛𝑢 𝑐𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢𝑙 𝑒𝑖. 𝑀𝑎̆ 𝑝𝑟𝑒𝑜𝑐𝑢𝑝𝑎̆ 𝑐𝑒𝑒𝑎 𝑐𝑒 𝑛𝑢 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑠𝑐ℎ𝑖𝑚𝑏𝑎𝑏𝑖𝑙. 𝐶𝑒𝑒𝑎 𝑐𝑒 𝑎𝑝𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑒 𝑐ℎ𝑖𝑝𝑢𝑟𝑖 𝑠𝑎𝑢 𝑖̂𝑛 𝑝𝑒𝑖𝑠𝑎𝑗𝑒 𝑠̦𝑖 𝑝𝑎𝑟𝑒 𝑐𝑎̆ 𝑛𝑢 𝑠𝑒 𝑝𝑜𝑡𝑟𝑖𝑣𝑒𝑠̦𝑡𝑒 𝑎𝑐𝑜𝑙𝑜…
(Sibylle Bergemann, 2008)
(Sibylle Bergemann, 2008)
După 16 ani și peste 30 de turnee în întreaga lume, expoziția 𝗦𝗶𝗯𝘆𝗹𝗹𝗲 𝗕𝗲𝗿𝗴𝗲𝗺𝗮𝗻𝗻. 𝗙𝗼𝘁𝗼𝗴𝗿𝗮𝗳𝗶𝗶 ajunge la Cluj. Expoziția prezintă la nivel internațional opera completă a uneia dintre cele mai importante fotografe germane din ultimele decenii. Fotografiile sale impresionează prin diversitate – de la fotografii de modă, reportaj, eseu, peisaj, scene urbane și portret, complexitatea reflectă stilul inconfundabil al artistei. Contextul social a jucat un rol esențial în opera lui Bergemann. Imaginile ei sunt marcate de o confruntare critică cu RDG-ul. Fotografia nu este doar o simplă reprezentare, ci oferă o perspectivă asupra realității, o interpretează și ia poziție. Imaginile devin simboluri, reflectă povești și conturează doruri în ochii privitorului.
𝗦𝗶𝗯𝘆𝗹𝗹𝗲 𝗕𝗲𝗿𝗴𝗲𝗺𝗮𝗻𝗻 (1941–2010) s-a remarcat inițial ca fotografă de modă, dar a fost și o reprezentantă a eseului fotografic fiind o observatoare minuțioasă și atentă. Și-a grupat fotografiile în serii, urmărind perioade îndelungate diferite teme și note fotografice. Un punct central al operei sale îl constituie fotografiile de modă și portret, realizate pentru reviste precum Sibylle sau GEO. Interesul pentru imagini contextuale și scenice a început în Berlinul anilor 1960, extinzându-se ulterior în orașe precum New York, Paris, Tokyo sau São Paulo.
De-a lungul anilor, Bergemann a lucrat deseori cu Polaroid și, până în 1990, în special în alb-negru. A fost unul dintre puținii fotografi care au folosit culoarea nu în mod ilustrativ, ci ca element esențial al compoziției. După reunificarea Germaniei, a cofondat agenția OSTKREUZ și a devenit membră a Academiei de Arte.
De-a lungul anilor, Bergemann a lucrat deseori cu Polaroid și, până în 1990, în special în alb-negru. A fost unul dintre puținii fotografi care au folosit culoarea nu în mod ilustrativ, ci ca element esențial al compoziției. După reunificarea Germaniei, a cofondat agenția OSTKREUZ și a devenit membră a Academiei de Arte.
>> O expoziție a ifa – Institut für Auslandsbeziehungen e.V., Stuttgart, în colaborare cu Academia de Arte, Berlin și Ostkreuz – Agenția Fotografilor, Berlin. Expoziția este organizată la Cluj-Napoca de Centrul Cultural German în parteneriat cu Muzeul de Artă Cluj-Napoca, cu susținerea Goethe-Institut București, și a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.
_____
_____
𝑀𝑖𝑐ℎ 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑒𝑠𝑠𝑖𝑒𝑟𝑡 𝑑𝑒𝑟 𝑅𝑎𝑛𝑑 𝑑𝑒𝑟 𝑊𝑒𝑙𝑡, 𝑛𝑖𝑐ℎ𝑡 𝑑𝑖𝑒 𝑀𝑖𝑡𝑡𝑒. 𝐷𝑎𝑠 𝑁𝑖𝑐ℎ𝑡𝑎𝑢𝑠𝑡𝑎𝑢𝑠𝑐ℎ𝑏𝑎𝑟𝑒 𝑖𝑠𝑡 𝑓𝑢̈𝑟 𝑚𝑖𝑐ℎ 𝑣𝑜𝑛 𝐵𝑒𝑙𝑎𝑛𝑔. 𝑊𝑒𝑛𝑛 𝑒𝑡𝑤𝑎𝑠 𝑛𝑖𝑐ℎ𝑡 𝑔𝑎𝑛𝑧 𝑠𝑡𝑖𝑚𝑚𝑡 𝑖𝑛 𝑑𝑒𝑛 𝐺𝑒𝑠𝑖𝑐ℎ𝑡𝑒𝑟𝑛 𝑜𝑑𝑒𝑟 𝐿𝑎𝑛𝑑𝑠𝑐ℎ𝑎𝑓𝑡𝑒𝑛 …
(Sibylle Bergemann, 2008)
(Sibylle Bergemann, 2008)
Nach 16 Jahren und über 30 Tourneen weltweit kommt die Ausstellung 𝗦𝗶𝗯𝘆𝗹𝗹𝗲 𝗕𝗲𝗿𝗴𝗲𝗺𝗮𝗻𝗻. 𝗣𝗵𝗼𝘁𝗼𝗴𝗿𝗮𝗽𝗵𝗶𝗲𝗻 nach Cluj. Die Ausstellung stellt das Gesamtwerk einer der wichtigsten deutschen Fotografinnen der letzten Jahrzehnte international vor. Die Fotografien verblüffen durch Vielfalt – Mode, Reportage, Essay, Landschaft, Stadtlandschaft und Porträt. Diese Vielschichtigkeit ist Ausdruck des unverwechselbaren Stils der Künstlerin. Der gesellschaftliche Kontext spielte in Bergemanns Werk eine herausragende Rolle. Ihre Bilder sind geprägt von der kritischen Auseinandersetzung mit der DDR. Das Foto ist nicht nur Abbildung, sondern gibt Aufschluss über die Wirklichkeit. Es interpretiert diese und bezieht Stellung. Die Bilder werden Symbol, spiegeln Geschichten und spielen mit der Sehnsucht des Betrachters.
𝗦𝗶𝗯𝘆𝗹𝗹𝗲 𝗕𝗲𝗿𝗴𝗲𝗺𝗮𝗻𝗻 (1941–2010) wurde zunächst als Modefotografin bekannt. Sie war aber auch eine herausragende Vertreterin des fotografischen Essays und eine genaue Beobachterin. Bergemann hat sowohl seriell gearbeitet, als auch Themen und fotografische Notizen über längere Zeit festgehalten. Einen Schwerpunkt im Werk Sibylle Bergemanns bilden Mode- und Portraitfotografien – entstanden für Sibylle oder GEO. Die Fokussierung auf situative und szenische Bilder begann Bergemann im Berlin der ausgehenden 1960er Jahre, später kamen New York, Paris, Tokyo oder São Paulo hinzu. Über viele Jahre arbeitete Bergemann mit Polaroids und bis 1990 überwiegend Schwarz-Weiß. Sie gehörte zu den wenigen Fotografen, die Farbe nicht illustrativ, sondern als konstitutives Element einsetzen. Nach der Wende hat sie die Agentur OSTKREUZ mitbegründet und war Mitglied der Akademie der Künste.
>> Eine Ausstellung des ifa – Institut für Auslandsbeziehungen e.V., Stuttgart, in Zusammenarbeit mit der Akademie der Künste, Berlin und Ostkreuz – Agentur der Fotografen, Berlin. Die Ausstellung wird in Klausenburg vom Deutschen Kulturzentrum in Zusammenarbeit mit dem Kunstmuseum Klausenburg organisiert, mit Unterstützung des Goethe-Instituts Bukarest und der Universität für Kunst und Design.


